Tuesday, February 12

Belajar Bahasa Korea Dari Nurin. 100% Nurin Type

hi and hi and assalamualaikum :") jawablah saya punya salam sekiranya anda islam dan jawablah hi bagi yang non-muslim . kalau nak jawab dua dua pon boleh , apa salahnya bukan saya nampak.


Siapa nak belajar bahasa korea ? Jawab jawab . Sayaa ! Terdengar ya jeritan korang nak belajar demi sedikit.Nurin dah buat dah labels untuk korang pilih owner blog,tutorial, freebies dan bahasa korea. seba rimas.

Nak permulaaanya  ? Kita mula ya ? Cehh , macam belajar dengan cikgu pulak.


  1. Selamat Pagi Semua = modeun joh-eun achim-ibnida.
  • Selamat Sejahterapyeonghwa
  • Saya di sini yang menjawab telefonjeonhwaleul badda na yeogiiss-eo
  • Awak siapa ?dangsin nugu yo?
  • Saya suka awak = nan dangsin-eul salang haeyo.
  • Saya tidak suka awak sebab awak curang = dangsin-i bujeong haeng-wi ttaemun-e nan dangsin-eul joh-ahaji anh-a.
  • Selamat Malam. = annyeonghi jumuseyo.
  • Saya akan rindu awak sebentar lagi = nan dasi dangsin-eul sebentatar geuliwo habnida.
  • Saya yang bercakap Nurin irdina. Siapa di sana ? = naneun iyagi Nurin Irdina ibnida. nugueyo ?
  • Awak gila ? = neo michyeoss ni?
  • Saya tak perlukan awak. Terima Kasih = nan dangsin-i pil-yo haji anhseubnida. gamsahabnida.

Terima kasih , nanti Nurin buat lagi bahasa korea , buat masa ni Nurin tengok dekat all post yang Nurin  dah banyak buat bahasa korea sebenarnya , so Nurin dapat buat yang ini dan satu lagi di entry baru ! byee . Nanti ada apa apa Nurin share dekat awak semua jangan malu malun dan jangan segan segan.

No comments: